zondag 3 februari 2013

Hoe het allemaal begon om te komen waar ik nu sta in het leven



Mijn voorgaande jaren .

Ik zal jullie vertellen hoe mijn voorgaande jaren zijn verlopen .


Hoe het allemaal begon .
Een aantal jaren terug waren er msn groepen .Hiervan kon je lid worden en mee praten over allerlei onderwerpen .
Hier kwamen ook onderwerpen naar voren waarvan je dacht he wat interessant .
Deze onderwerpen bracht mij tot denken .
Woonde in een fijne omgeving ,was getrouwd en voedde 4 kinderen op ,heerlijk zo je denken ,maar toch voelde ik me niet zoals het zou kunnen en mogen zijn .
Ik kwam in contact met een fijne man waarmee ik fijne open gesprekken mee kon voeren en die me hielp inzicht te geven in de situatie waarin ik zat .
Eigenlijk zat ik gevangen in mezelf .
Deze had op de groep onderwerpen zoals vrouw zijn ,je gemoedstoestand ,je eigen ik naar voren halen en nog veel meer .
Heel veel begreep ik er toen niet van , maar door te praten en hij te luisteren kwamen er vele goede gesprekken los en voor mij stof tot nadenken over wat voor advies hij gaf waar ik aan kon werken om uit de cirkel te komen waarin ik zat .
Ook het seks leven was erg slecht ,ik hoefde niet zo nodig vond het niet fijn ,had schaamte en ga zo maar door .
Mijn lichaam zat totaal op slot .


Via een algehele lichaams massage zijn er vele blokkades losgekomen en voelde op dat moment erg veranderen ,het bloed stroomde door het gehele lichaam .Ook mijn geest voelde een stukje bevrijding .
Ik wilde veranderen ,me beter voelen ,vrijer en terug vinden naar wie ik werkelijkheid was .
Niet het kleine kind zijn van mijn partner, het sloofje  iedere dag .
Bij deze veranderingen heb je hulp en steun nodig en ook je partner zal mee moeten veranderen omdat de klachten zo zal ik ze maar noemen niet alleen aan mij liggen maar ook aan diegene die met je samen leeft .
Mijn partner was een dominante partner ,zijn wil was wet en ik deed zoals hij wilde .
Hij was jaloers en wantrouwend ,dus hij duldde niet dat ik vrij was om te doen wat ik wilde en hoe te zijn..
Ik wist dit niet en dacht dat het zo hoorde ,voor  mij leefde ik best prettig zo ,maar achteraf bleek dat ik in een cirkel rondjes draaide en daaruit niet   durfde te stappen .
Langzamerhand begon de verandering in mij .
Veranderingen die je zelf moet doen door heel hard te vechten met je geest .
Ook mijn partner wilde mee veranderen zoals hij zei ,maar wat zijn woorden als je niet aan de uitvoer werkt .
Het is geven en nemen voor allebei .
Ik mocht gaan werken aan mijn eigen ik ,mezelf accepteren en laten zien wie ik ben .


Hij mocht leren niet meer te wantrouwen ,me loslaten en laten voelen dat ik vrouw was , helpen in het gezin enz.
Jaren gingen voorbij en ik trok regelmatig aan de bel bij de man die besloot mij verder te helpen ,dit allemaal via mail .
Had hem nog maar eenmaal ontmoet en dat was toen hij bij ons thuis de massage heeft gedaan ,en tevens met mijn partner een goed gesprek heeft gevoerd .
Na ongeveer 6 jaar werd de vriendschap tussen ons ,partner ,mezelf en de helper  versterkt .
Vele gesprekken werden afzonderlijk gehouden ,dit op verzoek van mij omdat ik bang ,angstig was voor de reactie van mijn partner .
Ik kon de opdrachten niet uitvoeren als ik daarin werd belemmerd .
Ook voor mijn partner was het prettig zijn opdrachten uit te voeren zoals hij het mocht doen .
Helaas duurde dat maar een dag of 2 en dan verviel hij weer in het oude patroon ,ik daarin tegen vocht door omdat mijn veranderingen erg prettig aanvoelden .
Zo’n 2 a 3 jaar geleden kreeg mijn partner de opdracht me los te laten en mij met de trein (voor het eerst helemaal alleen ) naar mijn helper toe te gaan .
Ooooo wat was ik bang ,zenuwachtig om die rit te maken ,maar goed alles verliep voorspoedig en ik was trots op me zelf dat toch maar even te hebben gedaan .
Mijn partner had het er erg moeilijk mee me los te laten dus die belde in paniek op wat mij weer onzeker maakte .
Een aantal keren heb ik die rit gemaakt ,met trots .


Iedere keer gesprekken gevoerd met mijn helper ,soms hele heftige gesprekken ,dat ik zei ,doe het zelf .
Maar het bracht me tot denken en ik ging door ,het voelde zo goed .Ik klom langzaam uit de put .
Ook een aantal keren met z’n 3 en op stap geweest .Deze liepen niet altijd goed af .
Als ik niet deed wat mijn partner wilde dan werd hij kwaad ,jaloers en wantrouwend .
Onze helper heeft toen een heel goed gesprek met hem gevoerd en uitgelegd hoe hij met de situatie kon omgaan ,probeerde hij daaraan te werken dan zou hij zien dat ik me veel prettiger zou voelen en hij dus ook .
Ik heb mezelf leren zien ,keek in de spiegel en zag een vrouw ,iemand die er mocht zijn ,iemand die een eigen ik heeft .
Mijn veranderingen gingen door met vallen en opstaan .
Ook leerde ik hoe het seks leven weer tot leven kon worden geroepen samen met mijn partner.
Ik moest mezelf figuurlijk blootgeven aan mijn partner ,wat moeilijk was ,maar ik wilde doorgaan .
Dit alles werd uitgelegd met woorden van de helper .
Thuis mocht ik alles in praktijk brengen ,deed dit ook maar wat ik ook deed ,mijn partner vond niks goed .
Nog steeds wilde hij boven me staan en wilde de rol van onze helper overnemen, ,zodat hij zelf mij kon neerzetten waar hij mij wilde hebben.

Mijn angst raakte ik niet kwijt ,raakte alsmaar dieper ,ik zweette, voelde paniek .
Mocht ik dan niet mezelf worden ????
Nee dat mocht ik niet van hem .
Doordat ik al heel veel had mogen leren wilde ik niet terug naar af ,dus ik ging door .
Door om ons huwelijk een kans te geven ,en samen fijne jaren tegemoet te gaan .
Nu anderhalf jaar geleden ging het met mij bergafwaarts.
Vroeg mezelf af ,wil ik zo doorgaan ,hou ik nog van hem ??
Ik viel een kilo in de week af ,was geestelijk op van het strijden ,.
Op een avond vroeg hij  hoe wil je verder ??
Ik dacht na ,en zei het is over ,we gaan bij elkaar weg .Het gaat niet langer .
Enigszins verbaast was hij ,maar meer ook niet .
Ben een paar dagen bij mijn ouders ingetrokken ,maar daarna terug gegaan omdat mijn partner zei :we kunnen als vrienden hier wel wonen  ,wat dus niet werkte  tot de scheiding was uitgesproken .
Zelf toen ik daar even terug was controleerde hij alles wat ik deed .
Dus opnieuw uit huis vertrokken en ergens een kamertje gaan huren .
Wat voelde dat fijn ,helemaal alleen ,mezelf mogen zijn ,geen controles  ,helemaal niets .
Nu anderhalf jaar verder gescheiden inmiddels .
Ik ben  vrij ,in wie ik ben ,wat ik wil ,mezelf ,IK.

Famke

2 opmerkingen:

  1. wow mooi hoor, dat je die weg bent gegaan, ik herken wel het een en ander in jouw verhaal(zelf inmiddels al ruim 10 jaar gescheiden en inmiddels weer goede vrienden met ex en zijn nieuwe gezin....het kan dus wel gelukkig....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zullen velen zijn Bibje die in hetzelfde schuitje zitten als ons .
      De meeste praten er niet over .
      Maar na al die veranderingen die ik mocht ondergaan wilde ik dit met anderen delen .
      Bedankt voor je reactie .

      Verwijderen